AMNANI COMEL SIHAT

AMNANI COMEL SIHAT
anda sihat kami gembira

Sunday, 23 August 2015

Pembedahan kali ke 2

Assalammualaikum dan salam sejahtera.

Ramadhan dn syawal dah pun berlalu. Menjelma pula zulkaedah. Xlama lagi zulhijjah pulak.

Tak dapat sambut raya puasa kita sambut raya haji la nanti ye ank2.

Kenapa tak beraya sgt puasa hr tu.

Alhamdulillah. Selamat bersalin ank ke 3 pada 10hb72015.  Seminggu sebelom raya.

Kelahiran ank ke 3 ni. Emegemcy czer.

Due 8hb72015 tp kne masuk hospital awal. Seperti menyerah diri lah.
(Lain kali x nak serh diri dah huhu)

Induce pada 8hb bukaan hanya 3 cm. Sampai lah 9hb.sampai 9hb ni bertabahlah ibu menahan sakit.

Kalau duk hospital biasalah borak2 dgn jiran sebelah katil kan.
Cerita2 rupanya dia pun dah 2 hr duk wad. Thn sakit pun dah 2 hr jugak. So sharing lah mcm2 cerita. Pagi 9hb dia dah bersalin ank lerempuan .alhamdulillah bersalin normal.owh dia msk hospital 6hb.

Ok sambung plak cerita sy.

9hb tuh pkol 12 tghri selepas cek jalan. Doktor kata boleh masuk labor room.
Sy pun bersiap sedialah..
Mandi n solat siap2.tunggu nurse panggil jer.

Dah namanya hospital kerajaan . Bilangan ibu2 nak bersalin x th lah berapa orh. Kne lah menunggu sampai laborroom kosong.sbb penuh. Ibu2 y bukaan 7 cm pun masih duk kat wad.

Sy bertabah lagilhenahan sakot.
Sampai berguling atas katil tu. Segan doktor lelaki y melawat pesakit.

"sakit taw x reti nak bercerita"

Tuunggu punya tunggu sampailah mlm.

Siap jamak maghrib isyak sy tunggu lah nursw dtg panggil tp x jugak2 dtg. So tdurlah sy dlm keadaan menahan sakit.

Pkol 3 pagi brlah nurse panggil

"Puan Mahani sedia nak hantar ke laborroom"

Terpisat2 mate ..siap2 nk msk labooroo. Sampai lupa nk mkn kurma n minum air.

CERITA NI X HABIS LAGI TAU NANTI SY SAMBUNG LAGI .
STAY TUNE

***gambar selfie masa dalam laborroom

SAYA PENGEDAR SHAKLEE YANG SAH
SID 1000956
FB: Mahani Abdul Jalil
FB Page: amnanisdevitashope
011 11128599
Cod sentul,segambut,gombak,
Pengeposan seluruh negara

Thursday, 16 April 2015

Menyusu dan Berbadan Dua

Pengalaman sedr...

Selepas lahirkan amni

Berpantang dgn set berpantqng shaklee mmng menyeronokkan bg sy..
Mana taknya.berat dr 70 kg turun banyak tuuu.. 58 kg..
Bkn shj berat turun. Badan pin rasa bertenaga ja.
Susu pun banyak...
Skali pum  7 auns..
Pekat pulak tuuu..
Alhamdulillah amni pun x meragam.

Now continue amk set ini..
(Kecuali zinc complex)

Amni dah nak masuk 2 thn..
Dan sy pula skrng dah masuk 7 bulan..
Masalah kurang susu xda..sbb masih keluar susu dan masih menyusu..
Tq.shaklee kerana membantu sy utk terus bertenaga

011 11128599
Mahani
Sid 1000956
Amnanidevitashope
Amnanicomelsihat.blogspot.com

Saturday, 11 April 2015

Teh vs Hb


Selamat pagi semua. Hari ni nak hupdate blog.. berpagian la plok.

Semlam ... bkn main gumbira d hati bila dpt mnm minuman peberet sy...
Kadang buat jugak kat rumah tp .. nknjugak y kedai...kiki..

Taaaaaapiiiiii

Ape y sy perasan. Bila minum teh ais ke teh tarik ke(peberet) mmng bdn akn easa lain.. ye mari x rok tubuh..

Sbb th akn jd gitu..
Slps 2 jam sy amkn amk
2 bj vita lea dan 2 bj vit c..

# bila mnm teh ni g cek hb mmng below than 11@ 10.
So utk naikkn balik hb dlm bdn..
Ni lah pembantunya.

So bg kakak @adik@abg di luqr sana...kalau nknnaikkn hb boleh amk set ni..

Vit c dan vita lea.

Macam mn nak dptkan
Boleh hubungi saya

Mahani Abdul Jalil
Sid 1000956
011 11128599
Cod:sentul,segambut,gombak, kl

Saturday, 28 March 2015

Nyah kau jerawat

Nyah kau jerawat!!!

Kadang bila tgok cermin  muka kusam jer..
Konfiden level pun down....
Bila tgok kulit org comell jer..
Cemburu tu kekadang dtg.

Jom transform dr skrng.
Rawat luar dan dalam..
Keberkesanan terbukti..
Y dah cuba mesti puas hati..

#kne cuba br th kesannya mcm mn ye

Rawat dr luar(pencuci muka)

Nutriwhite: membersihkan dan menyegarkan kulit
Rumpai laut membantu hilangkan kekotoran , membuang sel2 kulit mati dan tegangkan kulit

Rawat dr dalam

Esp :mempertingkatkan pemulihan luka dan mengurangkan parut

Vit c: tingkatkan sistem imun,menyekat bakteria penyebab jerawat

Vit e: lindung kulit dr radikal bebas

Gla complex: bantu cairkan sebum y berminyak,kurangkan rongga dr tersumbat

Mahani Abdul Jalil
011 11128599
Amnanidevitashope
Amnanicomelsihat.blogspot.com

Wednesday, 11 March 2015

Esp bantu kuatkan rahim

Salah 1 fungsi Esp ialah membantu menguatkan rahim..

Selain tu Esp ni bgs utk ibu menyusu  ia juga bgs pekatkan susu ibu..baby pun cpt kenyang...

Sape amlkan esp masa preggy lak ada yg ckp kulit baby cantik ye..sbb ia bagus utk kulit baby..klai nyusu ank pun sama..kulit baby cantik n bersih je..

Protein pun bgs utk mudahkan penyerapan vitamin lain jd lbh baik...

011 11128599

Refleksiologi Untuk Bayi

Mulakan dengan menyokong kaki kanan dengan tangan kiri anda dan menggunakan tangan kanan anda letakkan ibu jari atau jari telunjuk di bahagian bawah kawasan tumit selaras dengan kaki bayi kecil.

Menggunakan pergerakan ke hadapan menjalar sehingga ke atas kaki bayi.

Teruskan menggunakan kaedah yang sama dari tumit ke atas setiap kaki. Anda boleh mengulangi langkah ini 2 atau 3 kali jika bayi anda tak meragam. Ulangi pada kaki kiri.

Kebaikan Urutan Refleksologi Bayi:

●Merangsang Bayi menjadi semakin peka dan bijak
●Merangsang imun sistem bayi
●Meningkatkan peredaran darah dan pernafasan
●Merangsang pertambahan berat badan bayi.
●Merangsang tindak balas dan koordinasi bayi.
●Melegakan ketidakselesaan atau sakit
●Merangsang penghadaman dan perkumuhan bayi
●Membantu mengatasi "bloating-gas"/ colic
●Mengurangkan tekanan atau bayi meragam
●Menguatkan "bonding" antara bayi dan ibu bapa

Jom buat refleksologi bayi anda hari ini

Sumber:Facebook

Wednesday, 25 February 2015

Hb Rendah semasa Hamil BAHAYA

Hb rendah semasa hamil menjdi kerisauan bagi ibu2 hamil.. terutama ibu2 yang hamil anak pertama..

Tak nak mendengar leteran dari doktor atau nurse di klinik2 amalkan makan vitamin yang di bekalkan setiap kali ke klinik.

Tp ada yang boleh telan dan ade yang  xleh telan..

TAPI TAHUKAH IBU2 BAHAWA

Jom baca di bawah

ANEMIA BOLEH MEMBAWA MAUT!

Ibu hamil dan menyusukan anak memerlukan zat besi yang cukup untuk proses kehamilan dan penyusuan yang baik, lebih-lebih lagi bagi ibu hamil yang mengalami pendarahan, dan ibu menyusu yang sudah kedatangan haid.

Tanda2 kekurangan zat besi:

●Badan letih dan lesu
● Kulit kelihatan pucat
● Sering hilang fokus
●Semput
● Sakit kepala da pening
● Jantung berdebar dengan cepat
● Sering lupa
● Tersangat kurus
● Loya

Anemia sangat bahaya kerana boleh memberikan kesan negatif kepada ibu dan bayi dalam kandungan.

Kepada ibu :

Keguguran
Bersalin Awal
Kematian janin dalam kandungan
Tumpah darah semasa & selepas bersalin

Kepada Janin :

Kurang berat ketika lahir (kurang 2.5kg)
Lahir tidak cukup bula
Lemas semasa lahir
Pertumbuhan bayi terbantut

Tahap anemia

Kurang dari 6.9 Sangat Teruk
6.9-8.0 Teruk
8.0-9.5 Sederhana
9.5-10.5 Ringan

Tingkatkan HB dengan Vita Lea

Khasiat Utama Vita-Lea Shaklee

♡ Sebagai penambahan tenaga segera, kecergasan tubuh dan kekuatan mental, sekaligus membantu sistem memori dan fokus dalam aspek pembelajaran mahupun kerja seharian
♡Pelengkap Nutrisi, kerana kita sering kekurangan pelbagai vitamin dan mineral penting akibat amalan diet yang tidak seimbang, terutamanya mereka yang mengamalkan sayuran (vegetarian) dan ANEMIA
♡Penting kepada kanak-kanak dan remaja yang sedang membesar
♡Sangat membantu dalam stimulasi metabolisma dan melambatkan proses penuaan
♡Elemen penting pada sel tubuh, kerana ia menyediakan asas nutrisi, memastikan sel hidup, pertumbuhan sel baru, membantu proses pembesaran, pertumbuhan rambut, otot, kulit, kuku dan hormon serta menjaga kesihatan tiroid.
♡Melindungi organ seperti buah pinggang, jantung dan hati

Demi kasih sayang kpd anak yang makin membesar didalm rahim.. ibu2 berusaha sehabis baik untuk memastikan kandungan sihat.

Dan dah baca maklumat di atas.

Ape lagi  dapatkan Vita lea hr ini ...agar ibu dan baby sihat selalu hendaknya.

011 11128599
Mahani Abdul Jalil